ZAŠTO SE OVAJ PROJEKT PROVODIO ( procjena potreba i problema)
Do procjene potrebe i problema došlo je na i temelju rezultata usmenih upitnika i anketa u školama koje su dale nezadovoljavajuće rezultate. Iz tih rezultata vidljivo je da djeca i mladi na ruralnom području nemaju dovoljno izvaninstitucionalnih sadržaja. Posebice je nedovoljno sadržaja u nastavnim i izvannastavnim aktivnostima vezanih uz ruralni turizam kao značajnog elementa održivog razvoja, te nastavno na to nedostatak praktičnih poduzetničkih vještina, neophodnih u razvijanju osobne karijere i pripremi za tržište rada. Delta Neretva sadržava, ljudskim potencijalima i blagu i ima veliku mogućnost razvoja ruralnog turizma.
PODACI O PROJEKTU
Opći cilj projekta je povećati mogućnosti djeci i mladima da izvan redovitoga odgojno-obrazovnog sustava kroz nove inicijative steknu znanje, vještine i usvoje primjerena stajališta te poboljšaju kvalitetu života, a u skladu sa svojim interesima i sposobnostima i to u ruralnim zajednicama s manje mogućnosti(PPDS područja, Općina Zažablje, Slivno, Pojezerja, Kula Norinska i gradova Metković i Opuzen). Predviđaju se nove inicijative u kojima će djeca i mladi kroz akcijsko istraživanje pronaći autentičnost i specifičnost namirnica, običaja, nalazišta i sl. u ruralnim zajednicama i stvoriti nove proizvode odnosno stvoriti nova jela sa inovativnim odabirom namirnicama, koje će kasnije ukomponirati u turističku ponudu kako bi se potaklo brendiranje mjesta po autentičnim namirnicama, jelima, običajima, nalazištima i sl.
Aktivnosti uključene u projekt su: sastanci projektnog tima, anketiranje i informiranje sudionika, učenika i nastavnika, o samom projektu, ciljevima i važnosti za cjelokupnu zajednicu, akcijsko istraživanje: Juniori u akciji, radionice „Poduzetništvo turističke destinacije“ i „Uvod u fotografiju“, praktični rad kulinarstva i fotografije: Foto-gastro inkubator, Izrada turističko- kulinarsko- destinacijskog vodiča, promocija projekta će se odvijati tijekom cjelokupnog trajanja projekta i evaluacija projekta.
PROVEDENE AKTIVNOSTI SU:
- Sastanci projektnog tima
Aktivnosti pripreme su uključivale sastanke voditelja i izvoditelja projekta, vanjskih suradnika i volontera radi usuglašavanja plana aktivnosti
- Anketiranje i informiranje sudionika, učenika i nastavnika, o samom projektu, ciljevima i važnosti za cjelokupnu zajednicu. Rezultati anketiranja su prilogu.
- Akcijsko istraživanje:
Juniori u akciji je aktivnost u kojoj se formirao tim učenika u svakoj školi pod mentorstvom voditelja i izvoditelja projekta u kojima im je zadatak bio da akcijskim istraživanjem pronađu autentičnost i specifičnost namirnica, običaja, nalazišta, te da osmisle nova jela sa inovativnim odabirom namirnica koja su kasnije ukomponirali u turističko-kulinarsko-destinacijski vodič
- Radionica: Poduzetništvo turističke destinacije
Ovdje su se učenici upoznali sa osnovama ruralnog turizma, te kako riješiti zaostajanje razvoja ruralnog turizma, kako promovirati svoj kraj, koji elementni utječu na samu promociju sl.
- Radionica: Uvod u fotografiju
Učenici su se upoznali sa načinom i tehnikama fotografiranja.
- Praktični rad kulinarstva i fotografije: Foto-gastro inkubator
Učenici su spremali nova inovativna jela. Također kroz stručno vodstvo razvijali su tehniku fotografiranja hrane.
- Izrađen i tiskan Turističko-kulinarsko-destinacijski vodič „Putovima malih mjesta“
- PromocijaAktivnost se vršila objavom aktivnosti na Internet portalima, mrežnim stranicama partnera, dijeljenje promotivnog materijala (200 komada majica, 200 komada turističko-kulinarsko-destinacijski vodiča „Putovima malih mjesta“
- Evaluacija projekta
CILJEVI KOJI SU OSTVARENI:
Opći cilj projekta u kojem se povećala mogućnost djeci i mladima da izvan redovitoga odgojno-obrazovnog sustava kroz nove inicijative steknu znanje, vještine i usvoje primjerena stajališta te poboljšaju kvalitetu života, a u skladu sa svojim interesima i sposobnostima i to u ruralnim zajednicama s manje mogućnosti. Izvršene su nove inicijative u kojima su djeca i mladi kroz akcijsko istraživanje pronalazili autentičnost i specifičnost namirnica, običaja, nalazišta i sl. u ruralnim zajednicama i stvarali nove proizvode odnosno stvarali nova jela sa inovativnim odabirom namirnicama, koje su kasnije ukomponirali u turističku ponudu kako bi se potaklo brendiranje mjesta po autentičnim namirnicama, jelima, običajima, nalazištima i sl.
Ostvareni posebni ciljevi:
1. Promicana jednakopravnost, socijalna uključenost te očuvanje nacionalnoga i lokalnog identiteta
2. Unapređene životne vještine djece i mladih (kroz praktični rad Foto-gastro inkubator su se podizale stručne i socijalne kompetencija djece i mladih s ciljem njihovog usmjerenja prema ugostiteljsko turističkoj djelatnosti.
3. Poticala se kreativnost, stvaralaštvo i poduzetničke vještine kroz radionicu, Poduzetništvo turističke destinacije, gdje su se djeca i mladi upoznali sa osnovama ruralnog turizma, osviješćeni su sa važnosti ruralnog turizma kroz održivi razvoj, potaknuta je kreativnost i stvaralaštvo kroz osmišljavanje turističko- kulinarsko- destinacijskog proizvoda koje se ukomponirati u turističko- kulinarsko- destinacijskog vodič, a kasnije i u turističku ponudu kako bi se potaklo brendiranje mjesta po autentičnim namirnicama, jelima, običajima, nalazištima i sl.
4. Razvijena je vještina i kompetencija u području tehnike te informacijskih i komunikacijskih znanosti, kroz radionicu su se upoznali, educirali s načinom fotografiranja i postavljanja istih uradaka na društvenim mrežama i u turističko-kulinarsko-destinacijskom vodiču.
Partneri na projektu:
Srednja škola Metković
Srednja i poljoprivredna škola Opuzen
Osnovna škola Stjepana Radića
Osnovna škola fra Ante Gnječ Staševica
Osnovna škola Ivo Dugandžijić Mišić Komin
Grad Metković
Općina Zažablje
Financira:
Ministarstvo znanosti i obrazovanja
Razdoblje provedbe:
- prosinca 2018. – 31. kolovoza 2019.
Ukupni iznos projekta:
140.000,00 kn